Webáruházunkban árucikkeink információs oldalán a részletes leírásában megmutatott gyári eredeti cikkszámok egyáltalán nem  jelentik azt, hogy eredeti alkatrészeket szállítunk. A részletes leírásban  # jel után szereplő eredeti gyári cikkszámok kizárólag a termék jobb beazonosíthatósága érdekében vannak feltüntetve, semmiképpen nem az eredetiséget jelző felhasználás céljából lettek megadva ! Az eredeti gyártású alkatrészektől való megkülönböztetés érdekében a termék leírásban egyértelmű utalás található az adott árucikk helyettesítő tulajdonságára. Ez jelzi azt, hogy az árucikk nem elsőbeszállító által készített „original”  termék.

Kizárólag olyan minőségű termékeket forgalmazunk, melyek a végfelhasználói igényeket magas szinten kielégítik. Az utángyártott alkatrészek jó minőségére garanciát vállalunk.  A minőséghibásnak bizonyuló alkatrész  termékeket   kicseréljük. 
Minőségi reklamáció esetén garanciavállalásunk feltétele, hogy az áruházunkban vásárolt alkatrészeket, részegységeket az adott géptípus garanciális javítóhálózatának országos listájában szereplő szakműhelyében szereljék be. 
(A  beszerelés tényéről számlát kérünk bemutatni.)

  

 Melyiket vegyem meg ?
(Eredeti – utángyártott alkatrész választás dilemmája. )
  
Ez a kérdés csak a teljes valóság megismerése után válaszolható meg. Ugyanis a kisgépgyártással foglalkozó cégek a legritkább esetben gyártanak gyújtógyertyát, szűrőket, olajokat, elektronikus egységeket, golyóscsapágyakat, szimmeringeket, valamint láncfűrészekhez és motoros kaszákhoz karburátort. Ezeket az általuk meghatározott elvárásoknak megfelelően úgynevezett elsőbeszállítók gyártják.
 
Akkor mit is jelent az, hogy "eredeti, gyári" alkatrész?

Általánosan elfogadott, hogy azt az alkatrészt tekintjük "eredeti, gyári", vagy OE alkatrésznek, amelyik minden vonatkozásban, paraméterében megegyezik azzal, amelyiket első beszerelésként használtak. Ezeket az alkatrészeket a  kisgépet gyártók általában saját kereskedelmi csatornáikon keresztül terítik. Az alkatrész dobozán, csomagolásán ilyenkor leggyakrabban az "Original-Ersatzteile", vagy "Genuine Spare Parts" jelöléssel találkozunk, de előfordul "Ricambi Originali", esetleg "Pieces de Rechange d'Origine" felirat is, természetesen az adott kisgépgyártó logójával együtt. 

Mivel pl. egy gyújtógyertyát készítő cég számtalan típusú gyújtógyertyát készít, ugyanazt a teljesen közönséges gyújtógyertyát megvehetjük akár egy benzinkútnál, vagy a kisgépgyártó alkatrészellátó hálózatán keresztül is, eredeti gyártóműi felirattal és logóval. Mindkét gyertya garantáltan ugyanaz, csak a tálalás - és persze az ár - nem egyezik. Ennek okán nyilván a "mezei" csomagolású gyertya sem tekinthető utángyártottnak. 

Az "original" alkatrészek árai általában méltánytalanul magasnak tűnnek. Ennek több oka is lehet. Egyrészt, mire az alkatrész a gyártósor végéről a felhasználóhoz kerül, sok kézen megy keresztül, mindenütt van raktározási, szállítási költség, és mindenki ráteszi a saját hasznát.
A másik, talán még lényegesebb ok: a gépgyártók általában nem abban érdekeltek, hogy a márka vásárlói a gépet még akár tizenöt évesen is üzemben tartsák, hanem abban, hogy erre a korra már a harmadik ugyanolyan márkájú kisgépüket szándékozzanak a legújabbra cserélni. A mesterségesen magasan tartott alkatrész árak finoman ebbe az irányba terelik a vásárlóközönséget. A kisgépgyártók a piaci verseny ellenére magas szinten tudják tartani a pótalkatrészek árát, ennek egyik módszere, hogy például a mással ki nem váltható alkatrészek esetében megtiltják az elsőbeszállítónak a kérdéses alkatrészek pótalkatrész-piaci forgalomba hozatalát. Ilyenkor csak a kisgépgyártó csatornáin keresztül szerezhető be az adott alkatrész OE jelzéssel, a gépgyártó által meghatározott (általában magas) áron. 

Az "elsőbeszállítók" az OE termékeik mellett általában jelen vannak az úgynevezett „aftermarket” piacon is.  A pótalkatrész piacon körülnézve azt látjuk, hogy ugyanazt az alkatrészt  ugyanahhoz a kisgéphez több gyártó is kínálja, nagyon eltérő minőségben és nagyon különböző árakon.
Ha egy régóta piacon lévő speciálcég kínálatának csúcsán álló dugattyúgarnitúrát vásárolunk, a számla biztosan borsos lesz. Nem kizárt azonban, hogy a frissen vásárolt dugattyúnk jobb minőségű, mint amivel eredetileg szállították kisgépünket. (És nem feltétlenül drágább, mint amit OE jelzéssel kapnánk.) Létezik tehát kitűnő minőségű utángyártott alkatrész is, elsősorban az elsőbeszállítók úgynevezett ekvivalens termékei lehetnek ilyenek.
 
Sajnos, van másik véglet is, mert léteznek nagyon silány minőségű utángyártott termékek. Ennek kiszűrésére egyre hatékonyabb piaci mechanizmusok működnek. A rossz minőségű alkatrész termékek egyrészt a fogyasztóvédelemhez érkező bejelentések formájában kerülhetnek a figyelem középpontjába. Leghatékonyabb szűrő azonban a felelős piaci magatartás követése és betartása vállalkozásainkban. Ugyanis nem érdeke egyik forgalmazónak sem cége jó hírnevének lejáratása néhány silány minőségű utángyártott alkatrész-termék miatt. És akkor még nem beszéltünk a minőségi reklamációk kezelésének egyre borsosabb járulékos költségeiről sem, mely az ismételt szállítási- és egyéb kártalanítási kötelezettség, valamint a vevőkör „elriasztása” miatti forgalomcsökkenés formájában ölthet testet. 

 

 

 
FacebookSatartlapGoogle bookmarkTwitter