ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Az Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: „ÁSZF”) tartalmazzák az Agromechanika Mezőgazdasági Szolgáltató és Kereskedelmi Közkereseti Társaság (rövid neve: Agromechanika Kkt.) 4481. Nyíregyháza-Sóstóhegy, Aranykalász sor 20. székhelyű, adószáma: 29438727-2-15, mint szolgáltató (továbbiakban: „Szolgáltató”) által üzemeltetett Agromechanika Webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket.

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül rögzítésre, ezért nem minősül írásba foglalt szerződésnek, és magatartási kódexre sem utal.

Szolgáltató adatai:

Agromechanika Mezőgazdasági Szolgáltató és Kereskedelmi Közkereseti Társaság

Rövid neve: Agromechanika Kkt.

Szolgáltató székhelye: HU4481. Nyíregyháza-Sóstóhegy, Aranykalász sor 20.

Szolgáltató elérhetősége:

Telefon: +36-42/475-228

Mobil:    +36-30/6375-625

Fax:        +36-42/596-862

A szolgáltatásokat igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Cégjegyzékszáma: 15-03-010304

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Cégbíróság

Adószáma: 29438727-2-15

Közösségi adószáma: HU 29438727

Üzlet működésének engedély száma: 1352/1997. (Kiadta: Nyíregyháza Megyei Jogú Város Jegyzője)

Szerződés nyelve: magyar

Webáruház tárhely-szolgáltató adatai: Websupport Magyarország Kft. 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22.
Adószám: 25138205-2-41 Cégjegyzékszám: 01-09-381419  E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 Általános tudnivalók

1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi szolgáltatásra, amely a https://kertigepalkatresz.hu webcímen található „Agromechanika Webáruház” (továbbiakban: Webáruház) elnevezésű elektronikus áruházon keresztül történik.

Agromechanika Kkt. által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybevevő vásárló (a továbbiakban: Vevő) törvényi előírásokban és jogszabályokban rögzített jogait és kötelezettségeit is tartalmazza. (Szolgáltató és Vevő a továbbiakban együttesen: Felek).

A kereskedelmi szolgáltatás magában foglalja a Webáruház teljes értékesítési folyamatát a fizetési- és szállítási, valamint tájékoztatási alrendszereivel együtt.

A Webáruház szerződéskötési nyelve magyar, az árucikkeknél feltüntetett pénznem a Magyar Forint (HUF).

A webáruházban történő vásárlással kapcsolatos jogokat és kötelezettségeket a következő jogszabályok tartalmazzák:

  • Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről   szóló 2001. évi CVIII. törvény
  • A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
  • A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény
  • Az üzletek működésének rendjéről, valamint az egyes üzlet nélkül folytatható kereskedelmi tevékenységek végzésének  feltételeiről szóló 133/2007. (VI.13.) Kormányrendelet.
  • A szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM rendelet.
  • A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet.
  • 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról.
  • A szavatossággal és jótállással kapcsolatos szabályok (2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvrõl)
  • A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól (373/2021 (VI.30.) kormányrendelet)

1.2. Szolgáltató elérhetőségei:

Vevőszolgálat telefonszáma: +36-42/475-228, +36-30/6375-625  Fax: +36-42/596-862

Internetes elérhetősége: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.  vagy  Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Vevőszolgálat, székhely és telephely postacíme: HU4481. Nyíregyháza-Sóstóhegy, Aranykalász sor 20.

A Webáruház informatikai rendszere a rendeléseket rögzíti nyitvatartási időn kívül is, de a Szolgáltató telefonon csak nyitvatartási időben érhető el. Az elektronikus levélben (e-mail-en), vagy faxon feltett kérdésekre csak munkanapokon, a nyitvatartási időben válaszol.

Nyitva tartás:

Hétfő :    

8.00-17.00

Kedd :

8.00-17.00

Szerda :

8.00-17.00

Csütörtök :

8.00-17.00

Péntek :

8.00-17.00

Szombat :

8.00-12.00

Vasárnap :

Zárva

1.3. Az Agromechanika Webáruházban történő vásárlás a weboldalán keresztül leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen Általános Szerződési Feltételekben (ÁSZF) meghatározott módon.

A Vevő személyesen a Szolgáltató székhely / telephely címén működő üzletében megvásárolhatja, vagy annak e-mail címére küldött levélben megrendelheti a Webáruházban felkínált termékeket. Az ilyen módon megkötött vásárlási szerződés azonban nem minősül távollevők közötti szerződésnek, így a jelen ÁSZF rendelkezései sem vonatkoznak rá.

A Szolgáltató telefonon vevőszolgálati és a termékek helyes kiválasztásához kiemelt szakmai támogatást ad, de nem fogad el ilyen megbeszélés során kezdeményezett telefonos megrendelést.

A webáruházban alkalmazott minimális vásárlási érték 2.000 Ft.

2.  A Webáruház használatával kapcsolatos információk és szabályok

2.1. Az Agromechanika Webáruház szolgáltatásait végfelhasználói és viszonteladói szándékkal vásárlók egyaránt igénybe vehetik. 

  • Végfelhasználók regisztrációs fióktulajdonosként, vagy regisztrációs fiók nélküli vendégként vásárolhatnak a Webáruházban.
  • A viszonteladói vásárlási lehetőség előzetes regisztrációhoz kötött, melyet a Szolgáltató vevőszolgálatánál a Vevő vállalkozásának törvényes működését igazoló okmányok birtokában lehet kezdeményezni. Az okmányoknak igazolni kell azt is, hogy a vállalkozás az Agromechanika Webáruház portfóliájához valóságosan illeszkedő kereskedelmi vagy javítóműhelyes szervízszolgáltatást végez.

A viszonteladói vásárlócsoportba sorolás további feltétele az, hogy a kezdő vásárlási alkalmakat összesítve legalább 80.000 Ft (bruttó Áfá-s) értékben vásároljon a Webáruházban felkínált alkatrészekből. Az értékküszöb több vásárlásból összeadódóan is megvalósulhat, de a viszonteladói ár alkalmazása csak a 80.000 Ft-os értékhatár elérése után, a további vásárlások esetében válik lehetővé.

A Webáruház terméklapjain mindkét vásárlói csoport a hozzájuk rendelt árkategóriának megfelelő árakat látja, és azok is kerülnek alkalmazásra.

A Webáruház böngészéséhez regisztráció nem szükséges, a weboldalai szabadon nézhetőek, és vásárlói tájékozódási célból bármely adata letölthető és kinyomtatható.

A megrendelési folyamat lezáró részeként a Vevőnek magára nézve kötelezően el kell ismernie a jelen Általános Szerződési Feltételekben (ÁSZF) foglaltakat.

Az Agromechanika Webáruház által használt számítógépes program lehetővé teszi, hogy annak tartalma asztali számítógépen és tableten / (okos) mobiltelefonon egyaránt megjeleníthető, és ezeken az eszközökön a vásárlási folyamat végig is vihető.

Mobilos használathoz az eszköznek alkalmasnak kell lenni e-mail üzenetek fogadására és küldésére. A fióknyitáshoz (regisztrációhoz) szükséges folyamat biztonsági része a megadott e-mail címre küldött megerősítő levélben található linkre való kattintás, valamint a megrendelési státusz változásairól szintén e-mailben kerülnek küldésre azok az automatikus rendszerüzenetek, melyek a rendelés nyomon követéséhez szükségesek.

2.2. Érvényes megrendelést a szállítási- és számlázási címadatok, valamint a megrendelő személy internetes és (mobil) telefonos elérhetőségi adatainak megadásával küldhet a Vevő. Ha nem magánszemélyként történik a vásárlás, akkor az adószám megadása kötelező.

A regisztációs fiók létrehozása az űrlapok értelemszerű kitöltése és beküldése után a Vevő által megadott e-mail címre automatikusan küldött rendszerüzenet felhasználásával véglegesíthető. A levélben kijelölt hivatkozásra kattintva igazolja a Vevő, hogy a regisztrációt valóban ő kezdeményezte.

Mind a regisztrált, mind a vendégként vásárlóknak az adatlapot pontosan és hiánytalanul kell kitölteni. A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező. A regisztrációt megelőzően-, vagy azt követően a Vevő virtuális kosarába elhelyezheti a kívánt termékeket, és itt választhatja ki a fizetési- és szállítási módot. A szállítási cím alaphelyzetben megegyezik a számlázási címmel, de ennek a módosítására is van lehetőség.

Az áruházi szoftver automatikusan számítja ki a fizetendő szállítási díjat, és ha szükséges, akkor külön tételként hozzáadja az utánvétes szolgáltatás pénzkezelési díjösszegét. (Részletesebb információ a 4. pontnál található.)

2.3. A Szolgáltatót a Vevő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb hibáért semmilyen felelősség nem terheli.

A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Vevő a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely, nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik, vagy e-mail címét pontatlanul adta meg. A hibásan rögzített adatok megváltoztatására a vevői bejelentkezés után, „Az én fiókom” menüpontban van lehetőség. Ugyanitt ellenőrizhetők a megrendelésekkel kapcsolatos adatok.

 A Webáruház használatához segítséget ad a Szolgáltató vevőszolgálata az 1.2 pontban ismertetett bármely elérhetőségén.

2.4. Alkalmazott megrendelésállapotok (státuszok) és értesítések:

Visszaigazolt: Alapesetben a megrendelés beérkezését követő rövid időn belül a Szolgáltató számítógépes rendszere automatikus visszaigazoló e-mailt küld. A levélhez hozzácsatolásra kerül az ÁSZF, és az esetleges elállásnál használható nyilatkozat-nyomtatvány .pdf formátumban.

A „Visszaigazolt” rendelés írásba foglalt szerződésnek minősül, mely kinyomtatásra, és a Webáruház elektronikus rendszerében automatikus sorszámadással iktatásra kerül. A Vevőnek felróható okból eredő késedelmes rendelés feldolgozás és visszaigazolás miatt a Szolgáltatót semmiféle mulasztási, és annak következményeiből eredő egyéb felelősség nem terheli.

A visszaigazolás esetleges elmaradása esetén a Felek közös együttműködése szükséges a hiba megszüntetése érdekében. A lehetséges hibaokok részletes leírása a weboldal „Használati útmutató” menüpontjában megtalálható. A visszaigazolási hiba vevőszolgálat részére történő jelzése vevői feladatkörbe tartozik.

Amennyiben a visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül a Vevő részére nem érkezik meg, akkor a Szolgáltató és a Vevő automatikusan mentesül az ajánlati kötöttség, illetve a szerződési kötelezettség alól.

A visszaigazolt megrendeléseket a Szolgáltató lehetőleg azonnal feldolgozza, így a munkanapokon délelőtt 10 óráig házhozszállítással rendelt árucikkeket lehetőleg még aznap átadja a Szállítmányozónak. A kézbesítés várhatóan a legközelebbi 1-2 munkanap  8-17 óra közötti időszakában történik.

Pénzügyi teljesítésre vár: Ez a státusz csak az „Előrefizetés” fizetési módot választó megrendeléseknél kerül alkalmazásra. Ilyenkor a visszaigazolás, egyben a díjbekérő küldése a Szolgáltató folyamatosan üzemelő számítógépes rendszerében biztonsági okból nem történik automatikusan.

Az e-mail elküldésére a vevőszolgálat nyitvatartási idejében végzett manuális ellenőrzése után kerül sor.

Az „Előrefizetés” fizetési módot választók részére csak a teljes végösszeg pénzügyi rendezése után történhet a megrendelt termékek kiszállítása, illetve annak személyes átvételének biztosítása.

Postázva: Amikor a visszaigazolt megrendelésben szereplő árucikkekből összeállított csomag a  szállítmányozó árutovábbító munkája alatt áll, vagy a készpénz fizetési mód választásakor a megrendelt áru személyes átvételére felhívó írásbeli-, vagy telefonos-, vagy személyes szóbeli értesítés továbbításra kerül, akkor kerül megjelölésre ez a státusz.

A szállítmányozó árutovábbító munkája akkor kezdődik, amikor a megrendelés alapján összeállított csomagot a Szolgáltatótól továbbításra átvette.

Ilyenkor a szállítmányozó informatikai rendszere automatikus értesítést küld a Vevő e-mail címére, mely általános információk mellett a szállítmány nyomonkövetésére alkalmas információkat is tartalmazza.

Törölt: Ha a Vevő lemondja a megrendelését. Megrendelés térítésmentes lemondása csak akkor lehetséges, ha az a határidőn belül megtörténik.

Határidőn túli időszak az, amikor a megrendelés feldolgozása és szállításra való előkészítése olyan szakaszba ér, melynek visszafordítása már költségmentesen nem valósítható meg. Különösen határidőn túli időszak az, ha a megrendelt áru szállításra előkészítetten becsomagolva a szállítmányozó részére szállításra alkalmasként készre van jelentve, vagy a szállítmányozó már a továbbítás munkafolyamatát végzi, vagy a személyes átvétellel rendelt árucikkek 8 munkanapon belül nem kerülnek átvételre.

Ilyenkor a Szolgáltató részére fizetendő térítés mértéke a felmerülő költségek alapulvételével kerül meghatározásra a Szolgáltató egyedi elbírálása alapján.

Ha a Vevő olyan terméket rendel meg a Szolgáltatótól, amely egyedisége miatt személyhez kötött, vagy utasítása alapján kifejezett kérésére került előállításra, vagy beszerezésre, akkor ezen árucikkek esetében a rendelést törölni nem lehet.

Visszáruzott: Ha a Vevő él az elállási jogával, és az átvett árucikke(ke)t visszaküldi a Szolgáltatónak. (Az elállási jog gyakorlásának részletes szabályai az 5. pontban találhatók.)

Visszatérített: Akkor kerül alkalmazásra, ha a visszáruzott árucikkek ellenértéke pénzügyi rendezésre kerültek. Ennek megvalósulásáról a Vevő e-mail értesítést is kap.

Felfüggesztett: Bármilyen okból félbehagyott rendelésteljesítés ezt a státuszt kapja. Szolgáltató a Webáruház adatállományának frissítését igény szerinti rendszerességgel végzi. Rendszertechnikai okokból a raktárkészlet kezelésében előfordulhat olyan mennyiségi eltérést eredményező szinkronizációs hiba, mely az adott árucikk értékesíthetőségét átmenetileg megakadályozza.  Rendkívüli okok miatt is félbemaradhat a megrendelés teljesítése, különösen ide tartoznak a közreműködő felek bármelyikét érintő, előre nem látható, váratlan események. Ilyen lehet például a gyártó- vagy a hatóság által kezdeményezett termékvisszahívás, vagy adatbeviteli-, vagy egyéb okból adódó rendszerhiba miatt nyilvánvalóan irreális tartalmú adatok megjelenése a Webáruház informatikai rendszerében.

A Szolgáltató ilyen okok bekövetkeztekor kötbérfizetési- és / vagy más anyagi felelősséget nem vállal, ugyanakkor a Vevő is elállhat vásárlási szándékától. A rendelés felfüggesztésének tényéről a Vevő e-mail értesítést kap.

2.5. Az adatbeviteli hibáknak a szerződéses nyilatkozat elküldését megelőzően történő azonosításához- és kijavításához szükséges eszközök biztosítása.

A Webáruházban felkínált termékek a „Kosárba tesz” feliratú gombra való kattintás után kerülnek a Vevő virtuális kosarába.

A kosár mindenkori tartalmát a weboldal jobb felső sarkában található kosármezőre kattintva lehet előhívni.

Kosártartalom a megrendelés véglegesítése előtt bármikor módosítható, mert árucikkeket lehet belőle kivenni, vagy az újakat betenni.

Ha tévesen kerül valami a kosárba, akkor az törölhető. A kosárban lévő termékek darabszáma is megváltoztatható.

Az Agromechanika Webáruházban a regisztrált felhasználónévvel és jelszóval rendelkező Vevő a sikeres belépés után „Az én fiókom” menüpontban az alábbi műveleteket tudja elvégezni:

  • „Fiókom adatai” felületen a vele kapcsolatban tárolt összes személyi adatait: név, e-mail címet, felhasználónevet és a hozzá kapcsolódó jelszavat megtekintheti, és szükség szerint meg is változtathatja;

         Számlázási címadatait megtekintheti, módosíthatja, és rendelkezésére áll a kiegészítésének lehetősége;

  • Szállítási címadatainak megtekintése, módosításának, kiegészítésének lehetősége. Alapértelmezésben a szállítási cím megegyezik a számlázási címmel, de új szállítási cím hozzáadásával ettől el lehet térni.
  • A rendszerben nyilvántartott megrendeléseinek és azok státuszainak megtekintése. 

 2.6. A vásárolt áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról, illetve a termékhez mellékelt használati utasításból lehet részletesen megismerni. Ha a vásárlás előtt a Vevőnek áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, a Szolgáltató Vevőszolgálatán megválaszolják kérdéseit. A Szolgáltató az általa forgalmazott termék – ahol ezt a jogszabályok előírják – használati utasítását, garanciajegyét és a javítást végző szervízhálózat címlistáját az áruhoz mellékeli.

A Webáruház informatikai rendszere egy professzionális keresőrendszert használ, mely valós idejű termékkeresést tesz lehetővé a felhasználók számára. A legördülő ablakban kiválasztott sorra kattintva közvetlenül az adott árucikk információs terméklapjára viszi a kereső programja.

2.7. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely az általános forgalmi adót is tartalmazza. A Webáruházban megadott egyéb árak (pl. szállítási költség, stb.) szintén bruttó árak, vagyis tartalmazzák az ÁFA-t.

A termékeknél feltüntetett vételár nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Szállítási és az utánvétes küldés pénzkezelési költségét a rendelési folyamat során a megfelelő szállítási és fizetési mód kiválasztása után lehet megtekinteni.

2.8. Szolgáltató az árak megváltoztatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Webáruházban való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. Ennek következtében a termékek, kiszállítási költségek árainak módosítása a már megrendelt termékekre nem vonatkozik, azok áránál a megrendeléskori ár az irányadó.

Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást.

A Szolgáltató ilyen okok bekövetkezte esetén kötbérfizetési- és/vagy más anyagi felelősséget nem vállal, ugyanakkor a Vevő elállhat a vásárlástól.

2.9. Vevői megrendelés véglegesítéséhez a  „Fizetésköteles megrendelés!” feliratú gombot kell használni.

A gomb használata előtt elolvashatja, és a jelölőnégyzet bejelölésével elfogadhatja az Általános Szerződési Feltételeket (ÁSZF). Elfogadás hiányában a Webáruházban rendelés feladására nincs lehetőség.

3. Fizetési lehetőségek

Webáruházból történő megrendeléskor az alábbi fizetési módok választhatók:

  • Postai utánvétes

A Vevő által megadott címre kiszállított áru átvételekor készpénzben, vagy ha a szállítmányozó biztosítja, akkor mobil bankkártyaolvasó használatával történik az áru ellenértékének kiegyenlítése.

  • Előreutalás

Előreutalásos fizetési móddal jelölt megrendelésnél a Szolgáltató annak előzetes ellenőrzése után Díjbekérőt (más néven: Proforma számlát) állít ki, melyet elektronikus levélben küldi el a Vásárló e-mail címére. A díjbekérőn szerepelő végösszeg pénzügyi teljesítése után kerül sor a tényleges Számla kiállítására, melyet legkésőbb a megrendelt termékek átadásával egyidőben bocsájt a Vevő rendelkezésére. Ha a díjbekérőn szereplő végösszeg átutalása 5 napon belül nem történik meg, akkor a megrendelés törlésre kerül. Átutalásnál a "Közlemény" rovatba a díjbekérő számát be kell írni.

  • Bankszámláról utalás

A Szolgáltató jogosult dönteni arról, hogy melyik Vevőjének engedélyezi ezt a fizetési módot. A pénzügyi teljesítés határidejének kijelölése is egyedi mérlegelése alapján történik. Ezt a fizetési módot elsősorban a Szolgáltatóval szerződéses üzleti kapcsolatban álló viszonteladói / szerviz vásárlói csoport tagja használhatják. Átutalásnál a "Közlemény" rovatba a számla számát be kell írni.

  • Készpénzes

Ez a fizetési mód kizárólag a Szolgáltató székhelyén / telephelyén történő személyes áruátvétel esetén alkalmazható.

 4. Áru átvétele, szállítási feltételek

A Webáruház informatikai rendszere csak a raktárkészletnek megfelelő mennyiségű árucikket engedi a kosárba tenni. (Azon felüli mennyiségre vonatkozó igényt a Szolgáltató bármely elérhetőségén lehet egyeztetni.)

Ilyenkor a megrendelni kívánt cikk mellett a „Kosárba tesz” feliratú gomb látszik. Ha a „Kérjük, érdeklődjön!” feliratú gomb jelenik meg az árucikk mellett, akkor abból a termékből nincs raktárkészlet, így azonnali kiszolgálással a Szolgáltató nem tudja biztosítani. A „Kérjük, érdeklődjön!” gomb használatával az e-mail címet meg lehet adni. Ilyenkor a Webáruház informatikai rendszere automatikus üzenetet küldhet a hiányzó cikk beérkezésekor. Ez az üzenet kizárólag tájékoztatási célt szolgál, a Felek részére semmilyen kötelezettséget nem keletkeztet.

 4.1. A Vevő kétféle módon veheti át az árut: személyesen / meghatalmazottja, vagy szállítmányozó általi kézbesítés útján. A személyes átvételre vonatkozó igényét a megrendeléskor a „Készpénzes” fizetési módot jelölő gomb használatával közölheti. Az átvétellel kapcsolatos kéréseit (átvétel dátuma, átvevő személye stb.) a rendelési űrlap végén, a rendelés véglegesítése előtti üzenetküldő részében csatolhatja a rendelés mellé, vagy a Szolgáltató vevőszolgálatának bármely elérhetőségén közölheti.

 4.2. A személyes átvétel Szolgáltató vevőszolgálataként is működő székhely-telephelyén történhet az 1.2 pontban felsorolt nyitvatartási időben. Az átvétel részletes körülményeivel kapcsolatban telefonon vagy e-mailben  a Felek egyeztetést kezdeményezhetnek, mely során a Szolgáltató tájékoztatást ad az átvétellel kapcsolatos kérdésekre.

 4.3. A webáruházban feltüntetett termékek árai szállítási díjat nem tartalmaznak, így a megvásárolt árucikkek (továbbiakban: küldemény) a Vevő által megadott szállítási címre való eljuttatásának külön díja van.

Szolgáltató a kiszállításhoz szállítmányozással foglalkozó szervezetek közreműködését veszi igénybe. (Továbbiakban: Szállítmányozó)

A küldemény kiszállítása hétfőtől-péntekig 8.00 és 17.00 óra között történik. Hétvégén (szombat és vasárnap), valamint a munkaszüneti napokon kiszállítás nincs. Postai utánvétes kézbesítésre Magyarország országhatárain belül van lehetőség.

A küldemény feladásakor a Szolgáltató a Vevő címére e-mail értesítő levelet küld, melyben a nyomon követéshez szükséges küldeményazonosító kód is elküldésre kerül.

Amennyiben a megrendelés teljesítését csak több részletben tudná a Szolgáltató teljesíteni, a többlet-szállítási költséggel kapcsolatban a Szolgáltató előzetes egyeztetést kezdeményez a Vevővel. Ilyenkor a szállítási díj mértéke és költségviselője a Felek egyedi megállapodása  alapján kerül meghatározásra.

Csomagolásért a Szolgáltató külön díjat nem számol fel. A Vevőt a termék vételárán, a szállítási díján, és az utánvételhez kötődő pénzkezelési költségen felül más járulékos költség nem terheli.

A Szállítmányozó általi kézbesítést a Szolgáltató szerződött alvállalkozójaként jelenleg a Magyar Posta (MPL) végzi. A szállítási és a postai utánvét pénzkezelési díjait itt lehet megtekinteni.

Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Webáruházban való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. Ez a módosítás az addig megrendeltek szállítási díját, illetve az utánvét pénzkezelési díját nem befolyásolja.

 4.4. Szállítás és szállítási határidők:

Munkanapokon délelőtt 10 óráig beérkező megrendelések küldeményeit a Szolgáltató lehetőleg még aznapi feladással adja át a Szállítmányozónak, mely legkésőbb a legközelebbi második munkanapon 8-17 óra között kézbesíti a Vevő által megadott belföldi szállítási címre.

Ha sikertelen a kézbesítés, akkor az a szállítási cím részére levélküldeményeket is kézbesítő postahivatalban vehető át. Az átvételi lehetőségről a sikertelen kézbesítéskor írásos értesítést hagy a Szállítmányozó.
Ha az elküldött szállítmány a megrendelőnek felróható ok miatt nem kerül átvételre, akkor az oda –visszaszállítási díj mértékéig utólagos fizetési kötelezettsége fog keletkezni. A vevői kérésre megismételt feladás csak előreutalásos fizetési mód alkalmazása mellett lehetséges.

 4.5. A küldemény átvételekor a Vevő köteles a csomag sértetlenségét ellenőrizni, és sérülésmentesség esetén a Szállítmányozó átvételi elismervényét aláírni.  

A láthatóan sérült, vagy szemmel láthatóan rendellenes  csomagolású szállítmány átvételénél a csomagban lévő számla adatai alapján kell kérni a tételes ellenőrzést.

Ilyenkor a mennyiségi eltérést, illetve sérült tartalom esetén a sérülés tényét írásban kell rögzíteni, melyet a Szállítmányozóval közösen kell aláírni. Ennek hiányában a szállítmányozással összefüggő mennyiségi, illetve sérülésekkel kapcsolatos reklamációt a Szolgáltató nem  fogadja el.

 5. Elállási jog gyakorlása

 5.1.  Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).

A Fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A Fogyasztót ezen kívűl más költség nem terhel.

A Szolgáltató fenntartja azt a jogát, hogy követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.

Fogyasztónak nem minősülő Vevő esetében a visszaszolgáltatási költségek viselőjének meghatározásában, és annak mértékében a Felek egyedileg állapodnak meg.

Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

a) a terméknek;

b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek;

c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak;

d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Megilleti, hogy a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog az alábbi esetekben:

a) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a csomagolást felbontotta;

b) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő; vagy - olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

c) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

d)  romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék;

e) olyan termék, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

f) hírlap, folyóirat és időszaki lap .

5.1.1. A fogyasztó elállási / felmondási jogát a nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával gyakorolhatja. (Elállási nyilatkozat nyomtatvány itt tölthető le.)

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF első oldalán feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére.

A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

5.1.2. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 5.1. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

5.1.3. Minden esetben a Szolgáltató email-ben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

5.1.4. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.

5.1.5. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, míg e-mailen bejelentett elállás esetén a beküldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

5.1.6. Fogyasztó elállása esetén a terméket eredeti, sértetlen állapotban a számlával együtt, indokolatlan késedelem nélkül az alábbiakban megjelölt átvevőpont címére kell visszajuttatni, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül.

Átvevőpont postacíme:

Agromechanika Kkt. 4481. Nyíregyháza-Sóstóhegy, Aranykalász sor 20.

Az elállással érintett termék(ek)et a fenti címre személyesen is vissza lehet vinni, illetve szállítmányozó igénybevételével erre a címre lehet visszajuttatni.

5.1.7. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja / vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

5.1.8. A termék Szolgáltató részére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. Fogyasztó kérésére a Szolgáltató gondoskodhat a visszaszállítás megszervezéséről, azonban az így megszervezett visszaszállítás költsége a Fogyasztót terheli. A Szolgáltató ezzel kapcsolatban költséget nem vállal át, csak segítséget nyújt a visszaszállítás megszervezéséhez. Erre irányuló kérést a Szolgáltató vevőszolgálatához kell bejelenteni.

Az elállás kapcsán a termék visszaküldésének költségén kívül a Fogyasztót más költség nem terheli.

5.1.9. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni!

5.1.10. Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek azért merültek fel, mert a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált szokásos fuvarozási módjától eltérő más fuvarozási módot választott a megrendelés teljesítésekor.

Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte. Szolgáltató a kettő közül a korábbi időpontot veszi figyelembe.

5.1.11. Elállás esetén a Szolgáltató a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó beleegyezése alapján Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan többletdíj nem terhelheti.

 5.1.12. A Fogyasztó kártérítéssel tartozik a visszaküldött termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladóan következett be. Szolgáltató az értékcsökkenést a visszaszolgáltatandó vételárból, és a hozzá kapcsolható egyéb térítésből akkor is levonja, ha az értékcsökkenés

a) a termék nem rendeltetésszerű használatából, vagy szakszerűtlen beépítéséből / kipróbálásából;

b)  a termék sérüléseiből, hiányaiból;

c) a termékhez tartozó alkatrészek, tartozékok, használati útmutató, jótállási jegy hiányából;

d) az eredeti csomagolás mellőzéséből, vagy a termék újraértékesítéséhez kevésbé alkalmas módon felbontott (széttépett / erősen szennyezett) csomagolás állapotából származik.

Értékcsökkenés számolható el akkor is, ha a termék beszerelése / kipróbálása után látható külsérelmi nyomok, vagy olyan kívülről nem látható belső sérülésekből származó hibák maradnak a termékben, melyek annak újraértékesítését megnehezíthetik, esetleg lehetetlenné teszik.

Különösen ebbe a termékcsoportba tartoznak a kerti és parkápolási kisgépekhez-, vízszivattyúkhoz-, áramfejlesztőkhöz-, kaszálógépekhez-, gazvágókhoz-, láncfűrészekhez használatos gyújtásmodulok, gyújtótekercsek, egyéb elektronikus egységek, hidraulikus rendszereket működtető és vezérlő egységek (Továbbiakban: kiemelt szakmai figyelmet igénylő termékek csoportja).

Ezen termékek szakszerűtlen kipróbálása során akár teljes mértékben használhatatlanná válhatnak.

A „kiemelt szakmai figyelmet igénylő termékek” csoportjába tartozó árucikkekre érvényesített elállás során az adott terméket minden esetben Magyarországon akkreditált minőségellenőrzési szolgáltatást végző szervezettel vizsgáltatjuk be. Az ilyen vizsgálat költségét a Szolgáltató viseli azzal, hogyha a Fogyasztóra nézve elmarasztaló döntés születik, akkor a felmerülő összes költség a Fogyasztóra terhelődik.

 6. Szerződésszerű teljesítés, hibás teljesítés, kellékszavatosság, termékszavatosság és jótállás

 6.1. A teljesítés szerződésszerűségének általános követelményei

6.1.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásnak a teljesítés időpontjában meg kell felelnie a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletben foglalt követelményeknek.

6.1.2. Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön a szerződés tárgyát képező szolgáltatásnak

a) meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel;

b) alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor a Szolgáltató tudomására hozott, és amelyet a Szolgáltató elfogadott;

c) rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati útmutatóval - ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési utasítást, valamint vevőszolgálati támogatással.

6.1.3. Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön - a (2) bekezdés szerinti követelmények teljesülése mellett - a szerződés tárgyát képező szolgáltatásnak

a) alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú szolgáltatás esetén jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex előír;

b) rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel, minőséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel - különösen a funkcionalitás, a kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében -, amely azonos típusú szolgáltatás esetén szokásos, figyelembe véve a Szolgáltató, annak képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános - különösen hirdetésben vagy címkén tett - kijelentését;

c) rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal - ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást;

d) meg kell felelnie a Szolgáltató által a szerződéskötést megelőzően mintaként, modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett szolgáltatás tulajdonságainak, leírásának.

6.1.4. A szolgáltatásnak nem kell megfelelnie a (3) bekezdés b) pontja szerinti nyilvános kijelentésnek, ha a kötelezett bizonyítja, hogy

a) a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie;

b) a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon helyesbítették; vagy

c) a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.

6.2.  Hibás teljesítés. (Az áru adásvételére irányuló szerződés hibás teljesítése)

6.2.1. A Szolgáltató hibásan teljesít, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad, feltéve, hogy

a) az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt a Szolgáltató végezte el, vagy a Szolgáltató felelősségvállalása mellett végezték el;

b) az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe helyezés a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye.

Az Agromechanika Webáruházban forgalmazott pótalkatrészek és részegységek beszerelését támogató üzembe helyezési utasítás kibocsájtására a Szolgáltató nem vállal kötelezettséget.

Nem minősül hibás teljesítésnek az, amikor a fogyasztónak vagy vállalkozásnak minősülő Vevő az adott géptípus országos címlistájában szereplő szakműhelyének szervízszolgáltatása mellőzésével építi be a megvásárolt pótalkatrészeket vagy részegységeket. A szakműhelyben való beszerelés tényét számlával kell igazolni.

6.2.2.  Ha az adásvételi szerződés szerint az árut a Szolgáltató helyezi üzembe, vagy az üzembe helyezés a Szolgáltató felelősségvállalása mellett történik, a teljesítést akkor kell a Szolgáltató által befejezettnek tekinteni, amikor az üzembe helyezés befejeződött.

 6.2.3. A Polgári Törvénykönyv rögzíti a hibás teljesítési vélelem fogalmát, mely szerint a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

 6.2.4.  Szolgáltató hibás teljesítése esetén a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletet a Polgári Törvénykönyvnek a hibás teljesítésre vonatkozó rendelkezéseivel együttesen kell alkalmazni.

6.3. Kellékszavatosság

A kellékszavatosság azt jelenti, hogy a Szolgáltató a termék eladásánál a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért kellékszavatossági felelősséggel tartozik.

A Szolgáltató ezen felelősségét csak a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka a termékben már megvan a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető rejtett vagy gyártási hibaként.

Fogyasztónak minősülő Vevő az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényét azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogot érvényesíteni nem lehet.

A nem fogyasztói minősítésű Vevővel kötött szerződés esetén az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidőn belül érvényesíthető a szavatossági igény.

 6.3.1. A kellékszavatossági igények sajátos szabályai

 6.3.1.1. A Szolgáltató megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a Szolgáltatónak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

6.3.1.2. A fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

a) a Szolgáltató nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet 13. § (3) bekezdésében meghatározott feltételeket, vagy a 6.3.1.1. bekezdés szerint megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;

b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Szolgáltató megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;

c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá;

d) a Szolgáltató nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a Szolgáltató észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

6.3.1.3. Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a Szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

6.3.1.4. A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a Szolgáltató nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

6.3.2. A megvásárolt termékek kijavítása vagy kicserélése

6.3.2.1. A megvásárolt áruikkek kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a Szolgáltatóval.

6.3.2.2. A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania.

6.3.2.3. A Szolgáltatónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

6.3.3. Kellékszavatossági jog gyakorlása

 6.3.3.1. A fogyasztó adásvételi szerződésének megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a Szolgáltatónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

6.3.3.2. Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott terméknek csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

6.3.3.3. Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy - a 6.3.3.2. bekezdés szerint - az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

a) a fogyasztónak a Szolgáltató költségére vissza kell küldenie a Szolgáltatónak az érintett árut;

b) a Szolgáltatónak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

 6.4. Termékszavatosság

Az új Ptk. vezette be a termékszavatosság fogalmát, ami azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

6.4.1. Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő Felhasználó – választása szerint – a 6.3. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

6.4.2. A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

6.4.3. Termékszavatossági igényét Felhasználó a termékgyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

6.4.4. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.

6.4.5. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba;

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető;

- a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta. 

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

6.4.6. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.

6.4.7. Szolgáltató nem tartozik szavatossággal az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

6.4.8. Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

6.4.9. Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

6.4.10. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

6.4.11. Tulajdonosváltozás esetén a termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása után az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.

6.5. Jótállás

6.5.1. Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal, a jótállás időtartama alatt a szerződés megkötésekor vagy azt megelőzően rendelkezésre álló, kapcsolódó reklámokban foglalt feltételek szerint felel a hibás teljesítésért.

6.5.2. Ha a gyártó meghatározott áru tekintetében meghatározott időtartamra a tartósságra vonatkozó jótállást nyújt, a fogyasztó közvetlenül a gyártótól követelheti a tartósságra vonatkozó jótállás teljes időtartama alatt, hogy az áru hibáját javítsa ki, vagy az árut cserélje ki, a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályok szerint.

A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.

6.5.3. Ha a jótállási nyilatkozatban foglalt feltételek a fogyasztóra nézve kevésbé kedvezőek, mint a kapcsolódó reklámok szerinti feltételek, akkor a jótállásra kötelezett a kapcsolódó reklámokban foglalt jótállásra vonatkozó feltételek szerint felel a hibás teljesítésért, kivéve, ha a szerződés megkötése előtt a kapcsolódó reklámokat a jótállási nyilatkozatban foglalt feltétellel azonos vagy hasonló tartalommal helyesbítették.

6.5.4. A jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a fogyasztó rendelkezésére bocsátani, legkésőbb az áru teljesítésének időpontjában. A jótállási nyilatkozatot egyértelmű, jól érthető szövegezéssel kell megfogalmazni. A jótállási nyilatkozatban fel kell tüntetni:

a) az arra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése esetén a fogyasztót a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen megilleti, e jogait a jótállás nem érinti;

b) a jótállásra kötelezett nevét és címét;

c) a fogyasztó által a jótállás érvényesítése érdekében követendő eljárást;

d) azon áru megjelölését, amelyre a jótállás vonatkozik és

e) a jótállás feltételeit.

6.5.5. A jótállási nyilatkozatot magyar nyelven is a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

6.5.6. A jótállási kötelezettséget nem érinti, ha a 6.5.4.és a 6.5.5 bekezdés szerinti bármely feltétel nem teljesül.

6.5.7. Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

6.5.8. A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás időtartama a termék árától függően sávosan változó, melynek kezdő időpontja a termék Fogyasztónak történő átadásának napja, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.

A jótállás időtartama:

a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

c) 250 000 forint eladási ár felett három év.

E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.

6.5.9. Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

a)  szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza);

b)  rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása;

c)  helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás;

d) elemi kár, természeti csapás okozta.

6.5.10. Ugyanazon hiba miatt a Felhasználó kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Felhasználó a jótállásból fakadó jogok a 6.1. és a 6.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

6.5.11. A fogyasztó a kijavítás iránti igényét Szolgáltató székhelyén / telephelyén, és a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

A jótállás érvényesítéséhez nem kell a termék csomagolását megőrizni. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

6.5.12. Ha a 6.5.8 pontban meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni.

Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

6.5.13. Ha a 6.5.8. pontban meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni.

Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

6.5.14. Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény Szolgáltató részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni.

Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

6.5.15. Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést kérhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.

 Ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta,  e kötelezettségének megfelelő határidőn belül a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

6.5.16.  A Fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

6.5.17. Ha a Fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

6.5.18. A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.

6.5.19. A jótállás nem érinti a Fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését. Fogyasztói jogvita esetén a Fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

6.5.20. A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási jegy Fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

6.5.21. A Szolgáltató a minőségi kifogás bejelentésekor a Fogyasztó és Szolgáltató közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet) 4. §-a szerint köteles – az ott meghatározott tartalommal – jegyzőkönyvet felvenni és annak másolatát haladéktalanul és igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani.
A Szolgáltató, illetve a javítószolgálat (szerviz) a termék javításra való átvételekor az NGM rendelet 6. §-a szerinti elismervény átadására köteles.

6.5.22. Szolgáltató kizárólag olyan minőségű alkatrészeket forgalmaz, melyek a végfelhasználói igényeket  magas szinten kielégítik. Nem eredeti gyártású, úgynevezett utángyártott alkatrészek jó minőségéért a Szolgáltató garanciát vállal. 

Szolgáltató a minőséghibásnak bizonyuló alkatrész termékeket soron kívül kicseréli, vagy vásárlási ellenértékét visszatéríti. A garancia kizárólag a termék gyártási, illetve anyagának minőségi hibájából eredő meghibásodásra vonatkozik. Minőségi reklamáció esetén garanciavállalásunk feltétele, hogy a Webáruházban vásárolt alkatrészeket és részegységeket az adott géptípus garanciális javítóhálózatának országos listájában szereplő szakműhelyében szereljék be.  A beszerelés tényéről számlát kérünk bemutatni.

6.5.23. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.

6.5.24. Fogyasztó a szavatossági, jótállási igényét az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:

Név: Agromechanika Kkt.

Székhely és levelezési cím: 4481. Nyíregyháza-Sóstóhegy, Aranykalász sor 20.

Telefonszám: +36-42/475-228

Mobil: +36-30/6375-625

E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. vagy Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

6.6. Panaszkezelés és vitarendezési mechanizmus

6.6.1. A Vevő a Szolgáltató termékforgalmazásával közvetlenül kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére, vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban és írásban is közölheti a Szolgáltatóval.

a) A szóbeli panaszt a Szolgáltató azonnal köteles megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha az Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, s annak egy másolati példányát a Vevőnek átadni.

b) Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát köteles az Vevőnek átadni, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.

c) Az írásbeli panaszt a Szolgáltató - törvény eltérő rendelkezése hiányában - harminc napon belül köteles írásban megválaszolni. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles.

6.6.2. Panaszügyintézés helye és módjai

A Vevő a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

                  Név: Agromechanika Kkt.

Levelezési cím: 4481. Nyíregyháza-Sóstóhegy, Aranykalász sor 20.

   Telefonszám: +36-42/475-228

               Mobil: +36-30/6375-625

             E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.   vagy  iEz az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

6.6.3. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek. Amennyiben a Szolgáltató és a Vevő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, akkor a további jogérvényesítési lehetőségek állnak a Vevő rendelkezésére:

a) Békéltető testület.

A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a Vevő eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez.

Szolgáltatónak a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettsége van.

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Békéltető testület eljárásának kezdeményezése az alábbi testületeknél tehető meg:

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület (Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4., Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500, Fax száma: (76) 501-538, E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

Baranya Megyei Békéltető Testület (Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36., Telefonszáma: (72) 507-154, Fax száma: (72) 507-152, E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

Békés Megyei Békéltető Testület (Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5., Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775, Fax száma: (66) 324-976, E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület (Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1., Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870, Fax száma: (46) 501-099, E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

Budapesti Békéltető Testület (Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99., Telefonszáma: (1) 488-2131, Fax száma: (1) 488-2186, E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

Csongrád Megyei Békéltető Testület (Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6., Telefonszáma: (22) 510-310, Fax száma: (22) 510-312, E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület (Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a., Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217, Fax száma: (96) 520-218, E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület (Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10., Telefonszáma: (52) 500-749, Fax száma: (52) 500-720, E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

Heves Megyei Békéltető Testület (Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15., Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440., Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék, Fax száma: (36) 323-615, E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület (Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8., Telefonszáma: (56) 510-610, Fax száma: (56) 370-005, E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület (Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36., Telefonszáma: (34) 513-010, Fax száma: (34) 316-259, E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

Nógrád Megyei Békéltető Testület (Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a, Telefonszám: (32) 520-860, Fax száma: (32) 520-862, E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

Pest Megyei Békéltető Testület (Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240., Telefonszáma: (1)-269-0703, Fax száma: (1)-269-0703, E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

Somogy Megyei Békéltető Testület (Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6., Telefonszáma: (82) 501-000, Fax száma: (82) 501-046, Email cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület (Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2., Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180, Fax száma: (42) 311-750, E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

Tolna Megyei Békéltető Testület (Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25., Telefonszáma: (74) 411-661, Fax száma: (74) 411-456, Email cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

Vas Megyei Békéltető Testület (Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2., Telefonszáma: (94) 312-356, Fax száma: (94) 316-936, Email cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

Veszprém Megyei Békéltető Testület (Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1., Telefonszáma: 88/429-008, vagy 88/814-111 (VKIK), Fax száma: 88/412-150 (VKIK fax száma), E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

Zala Megyei Békéltető Testület (Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24., Telefonszáma: (92) 550-513, Fax száma: (92) 550-525, Email cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

b) Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján (ODR platform):

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

A fenti linken elérhető online platformon kell regisztrálni, és a kérelmet hiánytalanul ki kell tölteni, majd elektronikusan beküldeni a Békéltető Testület részére.

Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.

c) Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál.

Amennyiben Vevő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

d) Bírósági eljárás. A szerződő Felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseiket tárgyalások útján rendezzék.

Amennyiben tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita rendezésére, szerződő Felek értékhatártól függetlenül döntéshozatalra a Nyíregyházi Törvényszéket jelölik meg.

6.7 Egyebek

6.7.1. A Weboldalon való vásárlás feltételezi az Vevő részéről az internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét, és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.

6.7.2. A Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely az Agromechanika Webáruház weboldalárara való csatlakozás miatt következett be. A Vevőt terheli a számítógépe / mobileszköze, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

6.7.3. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. Az esetleges módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba, és nem érinti az érvényes megrendelés alapján már létrejött szerződéseket.

Lezárva: 2022. január 28-án.

Utolsó mödosítás: 2023. november 18-án