Használati útmutató
 

Az Agromechanika Webáruház szolgáltatásait a végfelhasználói és a viszonteladói célból vásárlók egyaránt használhatják.  A végfelhasználók regisztációval, és regisztráció nélküli vendégként is vásárolhatnak áruházunkban. A viszonteladói vásárlási lehetőség előzetes regisztrációhoz kötött, melyet a vevőszolgálatunknál kell kezdeményezni. Mindkét vásárlói kör a hozzájuk rendelt árkategóriának megfelelő árakat látja.

Milyen eszközökkel lehet használni a webáruház szolgáltatásait?

Az általunk használt program lehetővé teszi, hogy a webáruház tartalma asztali számítógépen, illetve tableten / (okos) mobiltelefonon egyaránt megjeleníthető, és a vásárlási folyamat is végigvihető.

A mobilos használatnál is fontos feltétel, hogy az eszköznek alkalmasnak kell lennie e-mail üzenetek fogadására és küldésére. Azért fontos, mert a fióknyitáshoz szükséges regisztrációs folyamat biztonsági része a megadott e-mail címre küldött levélben található megerősítő linkre való kattintás, másrészt a megrendelési státusz változásairól szintén e-mailben kerülnek küldésre azok az automatikus rendszerüzenetek, melyek a rendelés nyomon követéséhez szükségesek.

Árucikkek keresése és a termék-tulajdonságok megismerése.

A bemutatott árucikkek lényeges tulajdonságait, jellemzőit, és a használatára vonatkozó információkat a konkrét árucikk információs oldaláról, illetve a termékhez mellékelt használati utasításból lehet részleteiben is megismerni.

A termékek adatlapján igyekeztünk minél több olyan méretparamétert, illetve modelltípusokhoz való alkalmasságot megadni, melyek elősegítik a helyes alkatrész-kiválasztást. Az árucikkeket bemutató fényképeket is igyekeztünk úgy elkészíteni, hogy arról a keresett alkatrész jól felismerhető legyen.

Webáruházunk programrendszere a világszerte alkalmazott Ajax keresőrendszert használja, mely valós idejű termékkeresést tesz lehetővé a felhasználók számára. A weboldal felső részében található keresőablakba kezdje beírni a keresett termék megnevezését / cikkszámát, és az első 3 karakter beírása után azonnal listázza azon árucikkeket, melyekben a beírt szám / betű karakterei szerepelnek. A legördülő ablakban kiválasztott sorra kattintva az adott árucikk terméklapjára visz a kereső programja.

Árucikkek kiválasztása, és a virtuális kosár használata

 A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely az általános forgalmi adót is tartalmazza. Szállítási és az utánvétes küldés pénzkezelési költségét a rendelési folyamat során a megfelelő szállítási és fizetési mód kiválasztása után lehet majd megtekinteni.

Ha a termék lapján „Kosárba tesz” feliratú gomb látható, akkor ebből a cikkből azonnal hozzáférhető raktárkészlettel rendelkezünk. A kosárba csak az azonnal elérhető termékek tehetők, de azokból is csak a rendelkezésre álló készletmennyiség erejéig van vásárlási lehetőség.

A kifogyott árucikkek esetében „Értesítést kérek!” gombfelirat látható. Ezeknél a termékeknél feltüntetett árak továbbiakban csak irányárnak tekinthetők, mert az új készletfeltöltés megváltoztathatja azokat.

Az „Értesítést kérek!” gomb használatával e-mail címét megadhatja, így a raktárkészletünk feltöltéséről automatikus értesítő levelet küldhetünk. A gomb használata nem minősül megrendelésnek, és nem keletkeztet automatikus termékátvételi kötelezettséget.

A webáruházban lévő termékek a „Kosárba tesz” gombra való kattintás után egy virtuális bevásárlókosárba kerülnek. A kosár tartalma a weboldal jobb felső részén található kosár ikonra kattintva tekinthető meg. Ha a kosár nem üres, akkor az ikon mellett az abban lévő lévő termék(ek) darabszáma és összesített ára folyamatosan megjelenítésre kerül.

Regisztrációs fiók és a pénztár használata. Vásárlás vendégvásárlóként.

A weboldal jobb felső sarkában található kosárgombra kattintva hívható elő annak részletes tartalma. A megrendelés véglegesítése előtt ez módosítható, azaz terméket vehet ki belőle, rakhat bele, és a kosárban lévő termékek darabszámát is megváltoztathatja. Ha nem megfelelő terméket választott, akkor azt törölheti a kosárból.

A kosártartalom megjelenítő oldalán két továbblépési lehetőség közül lehet választani:

1./ Bejelentkezéssel a korábban regisztrált fiókban található címadatokat lehet előhívni, így azok automatikus betöltésre kerülnek. Szükség esetén ezek az adatok is módosíthatók.

2./ Ha még nincs fiókja, akkor a piros vonallal keretezett „Számlázási adatok hozzáadása / szerkesztése” feliratú mezőre kattintva a megrendelési folyamat további részeként újabb két lehetőség közül lehet választani:

a./ Fiók létrehozása és irány a pénztár

A fiók létrehozása az űrlapok értelemszerű kitöltése és beküldése után az Ön által megadott e-mail címre automatikusan küldött üzenetünk felhasználásával véglegesíthető. A levélben kijelölt hivatkozásra kattintva igazolja azt, hogy a regisztrációt valóban Ön kezdeményezte.

A visszajelzés bármilyen okból való elmaradása esetén a fiók létrehozása sikertelenné válik.  Bizonyos levelező rendszereknél (pl. a …@gmail.com) előfordulhat, hogy az e-mailben küldött levél a felhasználónál kéretlen (spam) levélként kerül elkülönítésre az egyik levélfiókban.  Kérjük, hogy ilyen esetben a levél megérkezését ott is ellenőrizze!

Ha a regisztráció megerősítéséhez rövid időn belül nem kapja meg a visszaigazolást kérő e-mail-t, akkor vegye fel a kapcsolatot vevőszolgálatunkkal, vagy hívjon bennünket elérhetőségünkön.

Miért érdemes regisztrálni?

A felhasználói fiókkal rendelkező felhasználók kényelmét szolgáló többletszolgáltatást kapnak azzal, hogy a további vásárlások gyorsabbá válnak, valamint a megrendeléseiket akár visszamenőleg is, áttekinthető módon tudják követni. A regisztráció során rögzített cím és elérhetőségi adatok a számlázás / szállítási szolgáltatás jogszabályokban előírtak szerinti megvalósításához szükségesek.

Sokan tudjuk, hogy napjainkban a címadatok kezelése jogszabályok által szigorúan meghatározott keretek között történhet, így  például az marketing célra (hírlevél, reklám küldésre, stb.) az érintettek külön engedélye nélkül nem használható fel. (Bővebben: Adatkezelési tájékoztató)

b./ Vendégként megy a pénztárhoz

Ez a vásárlási mód annyiban tér el a regisztrált vevői vásárlástól, hogy a bekért számlázási / szállítási címadatok csak az aktuális vásárlási folyamat megvalósításához kerül felhasználásra, így a vevőnyilvántartási rendszerben nem kerülnek rögzítésre.

Továbblépésként, mely mindkét vásárlási lehetőségre érvényes, ki kell választani a szállítási és a fizetési módot. A szállítási cím megadása után az áruházi szoftver automatikusan kiszámítja a fizetendő szállítási díjat, és utánvétes fizetési mód választása esetén hozzáadja annak pénzkezelési költségét. A készpénzes fizetési mód kizárólag a székhelyünkön működő üzletünkben való személyes átvételnél választható. 

A vásárlás folyamatának következő lépése az „Indulás a pénztárhoz” menügomb használata, mely során a véglegesítés előtt még egyszer lehet ellenőrizni a megadott adatokat. Itt lehet a rendeléshez csatolni az esetleges vásárlói kérést tartalmazó szöveges üzenetet.

A „Megrendelés fizetésköteles véglegesítése!” gomb használatát csak akkor engedélyezi a rendszer, ha előtte az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) elfogadásra kerül, melyet a jelölőnégyzet bejelölésével lehet igazolni. Ezzel a vásárló igazolja, hogy a szerződésben foglaltakat elolvasta, és magára nézve kötelezőnek ismeri el.

A jelölőgomb alatti szövegre kattintva az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) teljes szövege olvasható kinyomtatható formátumban. 

Az így véglegesített megrendelését a webáruház informatikai rendszere elektronikus levélben (e-mailben) a beérkezést követően szinte azonnal visszaigazolja, és hozzácsatolja az ÁSZF, és az esetleges elálláshoz használható nyilatkozat .pdf formátumú mellékletét.

A visszaigazolásnál kivételt képez az „Előrefizetés” fizetési móddal jelölt megrendelés, melynél a visszaigazolás és a díjbekérő küldése a nap 24 órájában üzemelő rendszerünkben nem történik meg automatikusan. Ezen e-mail elküldésére csak a megrendelés vevőszolgálati munkaidőben történő tételes ellenőrzése és jóváhagyása után kerülhet sor.

Fontos! Kérjük, hogy várja meg az általunk küldött díjbekérő e-mail üzenetet. Díjbekérő nélkül ne utaljon! A díjbekérőn szereplő végösszeg átutalásánál a "Közlemény" rovatban a díjbekérő számát tüntesse fel.

Ha megrendelésének visszaigazolását nem kapta meg, akkor annak a következő okai lehetnek:

1./ A  vásárlás folyamata valamilyen okból nem megfelelően került lezárásra. Ilyen lehet például a szerződési feltételeket elfogadó mező be nem jelölése, vagy valamely csillaggal megjelölt, így kötelezően kitöltendő mező hiányossága. Sikeresen elküldött rendelésnél véglegesítés után a „ Köszönjük a megrendelését!” szövegnek kell megjelenni.

2./ Az Ön által megadott e-mail cím hibás lehet. Ebben az esetben kérjük a cím betűhelyességének ellenőrzését, és szükség szerinti javítását.

3./ A visszaigazoló levelünk az Ön levelező rendszerében a kéretlen levél besorolású spam / kéretlen levél mappába került. Javasoljuk, hogy ott is ellenőrizze, különösen akkor, ha g-mail postafiókja van.

Ha mindezeket ellenőrizte, és minden jónak bizonyult, de mégsem kapta meg megrendelésének a visszaigazoló levelét, akkor kérjük, hogy vegye fel a kapcsolatot vevőszolgálatunkkal.

„Hasznos információk” menüpont használata

 A géptípusok alkatrészeinek könnyebb beazonosítása érdekében elérhetővé tettük azon géptípusok ábrás alkatrész katalógusát, melyeknek pótalkatrész forgalmazásába mi is bekapcsolódtunk.

Másik szolgáltatásunk az eredeti gyártású alkatrészek cikkszám szerinti beazonosításának segítése érdekében történik. Fontosnak talált URL címeket teszünk közzé, így közismert géptípusok alkatrész katalógusát a Géptípusok alkatrész listája menűpont használatával el lehet érni.

  Egyéb hasznos információ

 1./ Vendégként (regisztráció nélkül) vásárlók a „Megrendelések” menüpontban tekinthetik meg a megrendeléseik adatait. Ehhez szükséges a visszaigazolásban küldött megrendelési sorszám, és az ahhoz kapcsolt jelszó ismerete.

2./ Regisztrált felhasználónévvel és jelszóval rendelkezők „Az én fiókom” menüpontra kattintva  az alábbi műveleteket végezhetik el:

- Ügyfélről tárolt adatok (e-mail cím, felhasználónév és jelszó) megtekintése és megváltoztatása.

-  Számlázási címadatok megtekintése, és igény szerinti megváltoztatása.

- Szállítás címadatainak megtekintése, módosításának, kiegészítésének lehetősége. Alapértelmezésben a szállítási cím megegyezik a számlázási címmel, de a vásárlási folyamat során új szállítási cím hozzáadásával ettől el lehet térni.

-  Az összes megrendelés, és azok státuszának megtekintése.